راهکار کلیدی برای افزایش عملکرد گندم

برنامه‌های کودی اختصاصی اگرویار براساس چهار اصل تغذیه گیاهی یعنی منبع مناسب کود، زمان مناسب مصرف، مقدار صحیح و شیوه صحیح مصرف کودها تنظیم می‌شوند. 

پرایمینگ بذر چیست و آیا در مزارع بزرگ گندم و جو قابل اجرا است؟

پرایمینگ بذر یک تکنیک موثر برای افزایش قوای جنین بذر است تا گیاه را در برابر تنش های پیش رو مقاوم کند. در حال حاضر در بسیاری از کشورهای به روز دنیا عملیات پرایمینگ به صورت مختصر در کارخانه های بوجاری بذر انجام می شود. در این عملیات بذرها در مدت زمان کوتاهی در یک محلول مایع قرار می گیرند. استفاده از این ترکیبات همراه آب برای بذر و آبنوشی بذر باعث می شود جنین قوای مضاعفی برای مقابله با بیماری ها و آفات و تنش های پیش رو پیدا کند.

عملیات پرایمینگ ضمانتی برای حضور گیاهچه بسیار قوی است اما از آنجایی که پرایمینگ بذر در مزارع کاری پرهزینه است آن را انجام نمی دهند. اما تکنیک بذرمال بسیار برای مزارع گندم و جو پیشنهاد می شود که می توانید برای مطالعه بیش تر به مطلب از بذر تا کاشت (راهنمای جامع کاشت بذر با هدف افزایش راندمان تولید) مراجعه کنید.

پیشنهاد تیم دایان به کشاورزان عزیز استفاده از تکنیک بذرمال با ترکیبات دارای روی است که روی وافر دایان برای این تکنیک بسیار موثر خواهد بود.

نگارش و تالیف: تیم تحقیق و توسعه دایان (شرکت دانش بنیان خوشه پروران زیست فناور). نشر این مطلب با ذکر منبع بلامانع است.

این آموزش را دوست داشتید؟
1
0
به اشتراک بگذارید!
				
					www.agrodayan.com/?p=21792
				
			
به اشتراک بگذارید!
				
					www.agrodayan.com/?p=21792
				
			
برنامه کوددهی باغ و مزرعه

مدت زمان نگارش برنامه: 3 تا 5 روز

دریافت برنامه کوددهی اختصاصی

برای باغ و مزرعه‌ات برنامه کوددهی اختصاصی بگیر!